פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים

rikitarbut

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים נוסד ביולי 1984 ומאז הפך לאירוע החשוב והמרכזי בישראל ליוצרי קולנוע ושוחריו. מידי קיץ, במהלך עשרה ימים מוקרנים בפסטיבל למעלה מ-200 סרטים לצד מגוון עשיר של אירועים ומפגשים עם יוצרים ידועים מהארץ ומהעולם וסדנאות מקצועיות לתעשיית הקולנוע המקומית.

ממליצה לכם קוראים יקרים פשוט להכנס לאתר הפסטיבל ולבחור לכם כמה סרטים כלבבכם וללכת לפסטיבל.

אני פה אמליץ על שני סרטים:

בתוך המים

קוריאה הדרומית 2023 | 61 דקות | קוריאנית | תרגום לעברית, אנגלית

המאסטר הקוריאני הונג סאנג־סו ממשיך לשכלל את סגנונו המינימליסטי הייחודי גם בסרט זה, שהוצג בהקרנת בכורה בפסטיבל ברלין האחרון. חיבתו לסצנות יומיומיות, לזמן אמיתי, לשוטים ארוכים ולדיאלוגים מתמשכים ניכרת גם הפעם. לכל אלו מצטרפת ההחלטה לצאת במכוון מפוקוס ולחזור אליו לסירוגין לאורך הסרט. "בתוך המים" עוקב אחר קולנוען, שחקנית וצלם צעירים ששוהים באי ג'ג'ו הדרום קוריאני. הם מתהלכים על החוף, בוחנים את האור שנופל על הרחוב, לוגמים סוג'ו ומדברים על הא ודא בהמתנה לרעיון לתסריט. בסוף ההארה מגיעה בעקבות שיחה עם אשה זרה למרגלות הצוק. כרגיל אצל הונג, מבעד לפשטות פועמת הבנה עמוקה ומרגשת של נפש האדם.

התיאוריה של מרגריט

צרפת, שוויץ 2023 | 112 דקות | צרפתית | תרגום לאנגלית, עברית

מרגריט היא סטודנטית למתימטיקה הלומדת באוניברסיטה היוקרתית ביותר בצרפת. נדמה שעתידה כבר סלול לפניה ועליה רק לפסוע בו בנינוחות. אך ביום שבו היא מציגה את התזה שלה בפני המרצים הבכירים מתגלה בה טעות גורלית שעלולה למוטט את כל מה שבנתה בעמל רב. היא חשה שעולמה קורס, ופורשת מהלימודים. דווקא ברחוב, לראשונה מחוץ למסגרת הלימודית, היא מתחילה להבין את ערך החיים ומוצאת כוחות לבנות משהו חדש. סרטה של אנה נוביון מצליח לעשות את הבלתי יאומן ולגרום לקהל להתעניין במתימטיקה, אבל לא רק: זוהי גם יצירה על נחישות, על ייעוד ועל התעוזה הנדרשת מאיתנו כדי לקחת צעד אחורה – ולערער על היסודות של חיינו. כמו ב"סיפורו של ויל האנטינג" ו"נפלאות התבונה", זהו סרט על גאון נחבא אל הכלים שבדרכו לפסגה נאלץ להתמודד בתעוזה מול אתגר נפשי שממבט ראשון נדמה גדול מכדי להכילו.

אתר הפסטיבל לבחירת סרטים ורכישת כרטיסים: https://jff.org.il/he

Next Post

פסטיבל תל אביב דאנס

שלום לקוראים הנאמנים, והפעם ממליצה לכם על הפסטיבל תל אביב דאנס, שהחל בימים אלו בתל אביב. אני ממליצה כאן על מופע אחד מתוך שלל המופעים המוצעים בפסטיבל, אך גם מזמינה אתכם בנוסף, לחפש ולבחור עבורכם עוד מהמופעים המעניינים שיתקיימו בימים אלו. פסטיבל תל אביב דאנס הוא אירוע חד-שנתי שמקיים מרכז […]