חומות של תקווה תיאטרון גשר 2024

rikitarbut

חומות של תקווה ההצגה בהפקת תיאטרון גשר, היא עיבוד מרתק לנובלה רבת המכר של סטיבן קינג. הפקה עוצמתית זו לוקחת את הקהל לרכבת הרים רגשית דרך חוויותיהם המצמררות של אנדי ורד, שיוצרים קשר חזק בזמן שהם כלואים בכלא שושנק. לגלות את התקווה מאחורי הסורגים.

במרכז עלילת חומות של תקווה עומד אנדי, בנקאי צעיר, מורשע שלא בצדק ברצח כפול של אשתו והמאהב שלה. למרות טענותיו לחפותו, הוא מוצא את עצמו נידון למאסר עולם בכלא שושנק. שם, הוא פוגש את רד, אסיר ותיק ומקושר היטב שהופך במהרה לחברו הקרוב ביותר. יחד הם מנווטים בעולם האכזר מאחורי הסורגים, שבו התקווה נראית לעתים קרובות חמקמקה. עם זאת, נחישותו הבלתי מעורערת של אנדי וכוחו השקט מעוררים השראה בסובבים אותו, כולל רד, למצוא משמעות ומטרה בחייהם למרות המציאות הקשה של הכלא.

הבמאי המוערך נועם שמואל, הידוע בעיבודיו המוצלחים ל"רודף העפיפונים" ו"אלף שמשות זוהרות" של חאלד חוסייני, מביא את הטאץ' הייחודי שלו לחומות של תקווה. בעזרת צוות ההפקה, שמואל יוצר תיאור ויזואלי מרהיב ומרגש של סיפורו האהוב של קינג, שמהדהד עמוק בקרב הקהל הישראלי. הצגת הבכורה של המחזה בישראל מהווה אבן דרך משמעותית הן עבור ההפקה והן עבור סצנת התיאטרון המקומית.

בבסיסו, חומות של תקווה בוחן את כוחה הטרנספורמטיבי של תקווה מול ייאוש. באמצעות האינטליגנציה, השנינות והרוח הבלתי מתפשרת שלו, אנדי מצליח לא רק לשרוד אלא גם לשגשג בתוך גבולותיו של שושנק. יכולתו להתעלות מעל מצוקות ולשמור על תקווה כנגד כל הסיכויים מעניקה בסופו של דבר לחבריו האסירים, ובמיוחד לרד, תחושה חדשה של מטרה ואפשרות. בדרך זו, המחזה משמש תזכורת נוקבת לכך שגם בנסיבות החשוכות ביותר, תקווה יכולה להיות מגדלור של אור המנחה אותנו לעבר עתיד בהיר יותר.

שחקני ההצגה: אורי יניב, יובל ינאי, אלכסנדר סנדרוביץ', מיקי לאון, אלי מנשה, שלומי ברטונוב, אבי אזולאי, עמנואל רוזנבאום, דניאל טגאו, תום אפלבאום, נועם טל, שיר סייג.

להזמנת כטיסים
Next Post

Back to Black: סיפורה של איימי ויינהאוס

בקרוב יצא לאקרנים סרט המבוסס על חייה הקצרים של איימי ווינהאוס. Back to Black: סיפורה של איימי ויינהאוס הוא סרט דרמה ביוגרפי המבוסס על חייה של הזמרת והיוצרת הבריטית איימי ויינהאוס, אותה מגלמת מריסה אבלה (“תעשייה”). את הסרט ביימה סם טיילור-ג'ונסון על פי תסריט מאת מאט גרינהאלג, ומככבים בו בתפקידי משנה […]