בוקר יפה אחד / One Fine Morning

rikitarbut

צרפת ,2022

אני מבקשת להמליץ לכם ידידי על סרט מקסים שראיתי השבוע: בוקר יפה אחד, סרטה החדש של מיה הנסן-לאב ("האי של ברגמן") הוא דרמה משפחתית מרגשת בכיכובה של ליה סיידו הנהדרת ("כחול הוא הצבע החם ביותר", "חצות בפריז"), בתצוגת משחק מרהיבה של פעם בקריירה, בסרט אישי ואנושי במיוחד.

סדו הופיעה בסרטים של ווס אנדרסון, יורגוס לנתימוס, קסבייה דולאן ודיוויד קרוננברג, כיכבה בסרטים צרפתיים כמו "סאן לורן", "היפה והחיה" ו"יומנה של חדרנית", לוהקה לפרק הבא של סרטי "חולית" וגם עשתה את הבלתי ייאמן וגרמה לג'יימס בונד לנטוש, לפחות זמנית, את הג'וב לטובת זוגיות יציבה. היא שחקנית מגוונת ומוכשרת להפליא, גם אם לעיתים קרובות היא מלוהקת בהתאם לטייפקאסט של מושא אהבה או מוזה מקסימה וזוהרת.

ב"בוקר יפה אחד", סרטה החדש של הבמאית מיה הנסן לאב שעולה השבוע למסכים, היא עושה משהו שונה לגמרי: תפקיד מורכב ועדין של אישה העובדת כמתרגמת ומגדלת לבד את ביתה בת ה-8 בפריז. ומטפלת באביה החולה במחלה נוירודגנרטיבית, כשמתעורר הצורך להעביר את אביה, פרופסור אהוב לפילוסופיה, לבית אבות – היא מתחילה בתהליך החיפוש ועוזרת לו בהכנות. בעיצומן, היא תפגוש חבר מהעבר, ובין השניים ירקם סיפור אהבה מפתיע…

היא מוצאת עצמה מתמודדת עם מצבו בשתי חזיתות – הביורוקרטית והפרקטית, אבל גם הרגשית.
בראיון לכבוד יציאת הסרט היא מספרת "אני מרגישה שזו הפעם הראשונה ששיחקתי פשוט אישה רגילה. סנדרה היא דמות הרבה יותר מקורקעת למציאות, אבל כמובן שגם בה אפשר להתאהב, לא פחות מדמויות אחרות שגילמתי. אני אוהבת לשחק דמויות שיש בהן משהו טבעי מאוד, אבל גם פגיע ופתוח. כאלה שלא חושבת על איך הן נראות. אנחנו חיים בעולם שבו שחקניות צריכות להיות מאוד בשליטה לגבי המראה שלהן, עם אינסטגרם והפילטרים, האיפור, הזוהר, הכל. התחושה היא שאין לך, כצופה, גישה אמיתית אליהן. אז זה נהדר כשמגיע סרט שאפשר להתחבר בו באמת לדמויות, שיש בו משהו מאוד אמיתי ונוגע ללב. הסיפור ב'בוקר יפה אחד' מאוד פשוט, והנושא שלו עצוב, אבל יש בו המון אהבה ולדעתי גם אור ואופטימיות".

Next Post

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל

הריסון פורד חוזר בתפקיד הארכיאולוג והגיבור האגדי, אינדיאנה ג'ונס, בפעם החמישית בסדרת הסרטים הבלתי נשכחת. לצידו של פורד מככבים פיבי וולר-ברידג', אנטוניו בנדרס, ג'ון רייס דייוויס,שונה רנה ווילסון ועוד. זו הפעם הראשונה בתולדות סרטי "אינדיאנה ג'ונס" בה מאחורי המצלמה לא עמד סטיבן ספילברג. הקולנוען האגדי החליט לצמצם את המעורבות שלו, […]