אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל

rikitarbut

הריסון פורד חוזר בתפקיד הארכיאולוג והגיבור האגדי, אינדיאנה ג'ונס, בפעם החמישית בסדרת הסרטים הבלתי נשכחת. לצידו של פורד מככבים פיבי וולר-ברידג', אנטוניו בנדרס, ג'ון רייס דייוויס,שונה רנה ווילסון ועוד.

זו הפעם הראשונה בתולדות סרטי "אינדיאנה ג'ונס" בה מאחורי המצלמה לא עמד סטיבן ספילברג. הקולנוען האגדי החליט לצמצם את המעורבות שלו, מסיבות השמורות עמו, שמר על קרדיט של מפיק בלבד והעביר את השרביט לג'יימס מנגולד

ספילברג כבר לא בתמונה, אבל הריסון פורד עדיין כאן, ובגיל שמונים שב לגלם את הארכיאולוג ההרפתקן פעם נוספת ואולי אחרונה. העלילה מתחילה בזמן מלחמת השנייה, כשאינדיאנה ג'ונס בתחילת שנות הארבעים לחייו. כדי לגרום לשחקן להיראות בגיל הזה, הסרט משתמש באופן חסר תקדים בטכנולוגיית ההצערה, שניצנים שלה כבר ראינו בהפקות כמו "האירי", אך כאן זה קורה בצורה מסיבית וחדשנית יותר, בהתבסס על חומרי גלם מן הפרק הראשון בסדרה, ולאורך לא פחות מ-25 דקות.

תנאי בסיסי שהופך סרט לטוב זה שנדע מה הוא רוצה, ועל מה הוא מדבר. במקרה של "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", זה ברור – מדובר בשיר הלל להיסטוריה ולמי שחוקרים אותה, ונחמד לראות את זה בימים בהם השכלה והרחבת הדעת נמצאות תחת מתקפה מכל הכיוונים. בין כל המרדפים והאגרופים, הסרט הזה מוכיח שידע הוא הכוח האולטימטיבי, ובין כל החידושים הטכנולוגיים העתידניים, הוא מזכיר לנו שלתרבות בלי עבר אין עתיד.

Next Post

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים נוסד ביולי 1984 ומאז הפך לאירוע החשוב והמרכזי בישראל ליוצרי קולנוע ושוחריו. מידי קיץ, במהלך עשרה ימים מוקרנים בפסטיבל למעלה מ-200 סרטים לצד מגוון עשיר של אירועים ומפגשים עם יוצרים ידועים מהארץ ומהעולם וסדנאות מקצועיות לתעשיית הקולנוע המקומית. ממליצה לכם קוראים יקרים פשוט להכנס לאתר הפסטיבל […]