טאשי והנזיר / Tashi & and the Monk

rikitarbut

זוכה הסרט התיעודי הקצר המצטיין אמי 2016 ומעל 25 פרסי פסטיבל הקולנוע.

דוקו ביוגרפי קצר ומרגש, באנגלית, טיבטית והינדית.

"גן החמלה והאהבה" הוא בית מחסה למרגלות ההימלאיה שהקים הנזיר הבודהיסטי לובסאנג פונטסוק. לובסאנג היה תלמידו של הדלאי לאמה, אך לאחר שמונה שנים בארה"ב הוא עזב את עמדתו המכובדת על מנת להגשים את החלום שלו – להקים בית מחסה לילדים יתומים ועזובים בהודו. הסרט עוקב אחרי טאשי בת החמש, אשר הייתה רק בת חמש כשאמה הלכה לעולמה ואביה נטש אותה. בתחילה טאשי מתקשה להשתלב בביתה החדש. טראומות העבר צפות ועולות בכל הזדמנות, והכאוס מאיים עליה. אך אט אט היא מתרגלת לנזיר ולמשפחתה החדשה ואף מגלה שמחה כשילד נוסף מצטרף אליהם. לובסאנג שעבר בעצמו ילדתו אומללה, מנתב את הסבל שעבר לנתינה ואהבה ללא תנאים לכל הילדים וטאשי. אך האם בכוחה של האהבה והחמלה לרפא את כאבה של טאשי?

חמלה היא רטט של הלב המתעורר כשנחשפים לכאב וסבל, תורת הנפש הבודהיסטית מלמדת אותה כעקרון יסוד, הסרט מציג מימוש מעשי של המושג הנשגב בחיים עצמם. 
בימוי: ג'וני בורק, אנדרו הינטון
הודו, 2015, 39 דקות, הינדו, אנגלית, תרגום לעברית


היא נאספה על ידי לובסאנג פושטוק, נזיר בודהיסטי בהווה וילד דחוי בעברו, שאחרי שנים של לימוד והדרכה בארה״ב החליט לחזור לכפר הולדתו הנידח השוכן למרגלות ההימלאיה – ולהקים שם בית מחסה לילדים נטושים העונה לשם "גן החמלה והאהבה".
Next Post

Go figure (הריקוד המוזר של הלב) / שרון פרידמן

עבודת מחול שדוחקת את ההגדרה גוף נכה, לטובת גוף מגוון. שמואל דביר כהן, רקדן שמתמודד עם מחלה נוירולוגית מולדת. משתתף במופע מחול מעורר השתאות וגורף פרסים זה. את המופע יצר הרקדן והכוריאוגרף שרון פרידמן. הגוף יכול להביע את האמת שלו כשהוא מציב שפה מובחנת, זו של עצמו. הגוף הופך למפה […]