הילה Hila (2023) – סרטה של מיכל בת אדם

rikitarbut

הילה (ג'ייד דייכס ויקס), אמה החד הורית של נעמי (איילה פלג) בת ה-7, מגלה ששאול (יעקב זדה דניאל), אבי בתה, חזר לארץ עם משפחתו, אחרי שחיו בחו"ל במשך שבע שנים. שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי, והילה מנסה בכל דרך אפשרית לדבר איתו אבל הוא מתחמק ממנה.

נעמי רוצה להבין למה דווקא לה אין אבא, אבל הילה שומרת ממנה את הסוד. מצבה הנפשי של הילה מתדרדר והולך והיא לא שמה לב שהיא מזניחה את נעמי, שבינתיים מתיידדת עם מיכאל (פיני טבגר), השומר בבית הספר, שמחזר אחרי אמה. כשליבה של הילה סוף סוף נפתח אל גבר אחר, היא נתקפת חרדה שמא תאבד את שאול לתמיד.

הילה באדיבות סרטי יונייטד קינג

"הילה" סוחף את הצופים למסע רגשי של אישה שנקרעת בין האובססיה שלה לאביה של בתה, שאינו מודע לקיומה, לבין ניסיונה הנואש לשמור על יציבות בחייה וללמוד איך לאהוב מישהו אחר. החלומות של הילה, הדמות הראשית, הם מוטיב מרכזי בסרט. הילה נעה בין חלומות בהקיץ ופנטזיות על מציאות רחוקה, לסיוטים שמהם מתעוררת בבהלה. החלומות האלה מציפים מתוך התת מודע את כל החרדות, רגשות האשמה וגם המטענים הרגשיים מהעבר שהילה סוחבת מילדותה.

בת אדם, שביימה את הסרט וכתבה את התסריט, הצליחה לבנות דמויות עגולות ואותנטיות, עם סיפור חיים שלם. כל אחת מהדמויות – מהילה, דרך נעמי ועד מיכאל – מעוררת בנו הזדהות ומעניקה לנו תחושה שמדובר באנשים אמיתיים. "כשכתבתי את התסריט הזה חשבתי שזה סרט על אנשים שאני לא מכירה – אנשים שאני ממציאה. לרגעים אפילו היה לי חשש שאולי אני מזייפת מכיוון שזה פרי הדמיון ולא בא ממני", מספרת הבמאית, "אבל לקראת סוף העריכה הבנתי ששוב אני מספרת על אמא שלי ועלי, אלא שהפעם אני לא רק הילדה, אלא גם האמא. הבור הזה שהדמות של הילה הולכת סביבו ולא יכולה למלא אותו הוא הבור שאני מנסה למלא אותו בעשייה שלי, אבל הוא לא מתמלא. הוא חלק ממני".

מצרפת פה לינק לתכנית המצוינת "סוכן תרבות" ב כאן 11 – שם מתראיינת מיכל עם קובי מידן (בדקה ה 40.25)

בהזדמנות זאת אני רוצה להמליץ באופן כללי על התכנית – "סוכן תרבות"בתוך התכנית הספציפית הזאת נמצאות עוד שתי המלצות לסרטים מעניינים מאוד:

"הדונם של סבתא" ו "חמדה"

ממש ממליצה לראות את כל התכנית(-:

הדונם של סבתא | Get the Land Back

ישראל / 2024 / אורך: 72

בימוי: ירמי שיק בלום, אלעד אורנשטיין
שפה: עברית

כשאשתו בהיריון מתקדם, עם שכר דירה נוסק, אפס חסכונות ועשרות תסריטים במגירה – ירמי מתחיל להילחץ. בשיחה אגבית עם אביו, מתברר שבכל זאת יש לו ירושה מבטיחה: דונם וחצי שנרכש לפני קום המדינה על ידי סבתא רבתא שלו. הבעיה: השטח נמצא בגדה המערבית, ויושב עליו כרם ענבים של מתנחלים. חמוש במצלמה, בְּמַפּה מתקופת המנדט ובאבא שלו, ירמי מחליט לעשות הכל כדי לכבוש את הירושה בחזרה. מה שמתחיל במשימה למציאת פתרון דיור הגיוני למשפחה המתרחבת, הופך למסע קומי-אקטיביסטי, במהלכו נפתחת תיבת פנדורה, או שתיים.

Next Post

טאשי והנזיר / Tashi & and the Monk

זוכה הסרט התיעודי הקצר המצטיין אמי 2016 ומעל 25 פרסי פסטיבל הקולנוע. דוקו ביוגרפי קצר ומרגש, באנגלית, טיבטית והינדית. "גן החמלה והאהבה" הוא בית מחסה למרגלות ההימלאיה שהקים הנזיר הבודהיסטי לובסאנג פונטסוק. לובסאנג היה תלמידו של הדלאי לאמה, אך לאחר שמונה שנים בארה"ב הוא עזב את עמדתו המכובדת על מנת […]