כנר על הגג!

rikitarbut

כנר על הגג, מאת ג'וזף שטיין על פי סיפורי שלום עליכם.


טוביה, יהודי עני, אביהן של חמש בנות, מנסה לקיים את משפחתו עפ"י מצוות הדת והמסורת, בתוך סביבה נוצרית שהשפעתה הולכת וגדלה.
הוא מתקשה להתמודד עם רצונותיהן של בנותיו הבוגרות, המושפעות מרוח ההשכלה, שבחירתן בחתנים אינה לשביעות רצונו.
בנוסף לצרות מבית, נוחת על המשפחה צו הגירוש, הפוקד על כל יהודי העיירה לעזוב את ביתם בו נולדו וחיו.
המחזמר המפורסם המבוסס על סיפורי שלום עליכם, מוגש לכם בהפקה מרהיבה, ובבימוי חדש ורגיש ובליווי תזמורת בניצוחו של יוסי בן נון.

באמצעות תפאורה מינימליסטית מה אך מדוייקת הקהל נוכח בשטייטל היהודי, או לחילופין תחום המושב שהגויים קבעו ליהודים כאזור המותר בהתיישבות וניהול אורח חיים, הצופים מלווים את העלילה השזורה כמובן בשלל שירים במחיאות כפיים, הרי מדובר בשירים שכבר נרקמו בפס הקול הישראלי עם השנים. הדמויות עצמן על לבטיהן ואורח חייהן והלך מחשבתן קורמות עור ומילים לנגד הקהל צעד צעד עם התרחיש במחזה.
עם הלהיטים הגדולים: לו הייתי רוטשילד, לחיים, ועוד… בתפקיד טוביה החולב נתן דטנר, יחד אתו סנדרה שדה, שרי צוריאל, שי גבסו ,קובי מאור ועשרות שחקנים רקדנים ונגנים, ובליווי תזמורת חיה על הבמה.


כל כך הרבה נאמר ונכתב על המחזה המוזיקלי הזה כך שאבקש לתמצת זאת במשפט קצרצר – שעתיים ויותר של נחת רוח, לכו לראות. כאן מוכרים כרטיסים.

Next Post

BUDDY GUY Damn Right Farewell

סיבוב פרידה אחרון של ענק הבלוז משיקאגו, עם שתי הופעות מרגשות בקיסריה ובתל אביב.יום רביעי, 19 ביולי 2023 – אמפיתאטרון קיסריהיום חמישי, 20 ביולי 2023 – היכל התרבות תל אביב באדי גאי והגיטרה המנוקדת שלצידו יגיעו לכאן עם אלבום חדש שיצא בספטמבר. האלבום שנקרא The Blues don't lie הוא אלבום האולפן […]
BUDDY-GUY