מתי כספי ותזמורת הקאמרטה

rikitarbut

השירים המיתולוגיים של שני אלבומי המופת הראשונים

מתי כספי חוזר אל שני האלבומים הראשונים שלו ומבצע את כל שיריהם, שנחשבים היום לנכס צאן ברזל של התרבות הישראלית. אחד אחד לפי סידרם באלבום!! כשהוא מלווה בתזמורת הקאמרטה הישראלית ונגניו במשכן אומנויות הבמה – האופרה הישראלית, אלו שעתיים נפלאות, של מוזיקת קאנון בהוויה הישראלית.

אני הייתי בקהל המריעים ביציע! וזו הייתה חוויה מרגשת מאוד. ממש ממליצה לכם מאוד כי יש עוד הופעה אחת בסוף החודש.

המופע אותו יזם וניהל אמנותית מר שלומי שבן במסגרת סדרת "השתקפויות", היה הפקה אדירה באשר לצידו של מתי כספי אמנם הופיעו חברי להקתו שהם – יאיר מיכאל בגיטרה (שדפק לנו וואחד סולו מרשים), אילן אביב בגיטרת בס, עידו זלזניק בקלידים, גדי סרי בכלי הקשה, ויואב בונצל על התופים. את ההרכב הזה עטפה תזמורת הקאמרטה הישראלית בניצוחו של אבנר בירון, אשר נגנו את העיבודים המצויינים והתזמורתיים שיצרו וערכו אבנר קלמר וייבגני לויטס עבורם עם המנגינות של עשרים השירים הללו.

כשמתי כספי, נכנס אל בימת בית האופרה הישראלית\משכן לאמנויות הבמה בתל אביב לבוש בחליפה לבנה ובוהקת נעמד כל קהל הצופים (1,600) שמלאו את כל האולם על יציעיו, עד הכיסא האחרון.. בנחשול אדיר של תשואות. כספי, חייך את חיוכו המעודן והתיישב על הסטולי במרכז הבמה כשהוא נוטל את הגיטרה האקוסטית החביבה שתלווה אותו כמעט לאורך רובו של המופע ואחר כמה חידודי לשון והלצות חסרות מימיקה אך טעונות הומור שהניע את הקהל להמשיך ולצחוק פתח במופע עם השיר הראשון מתוך אלבומו הראשון – " כשאלוהים אמר בפעם הראשונה" שאת מילותיו כתב המשורר והסופר נתן זך, ומכאן זה פשוט זרם, שיר שיר, על פי סדר הטבעתם על גבי התקליט, מתי כספי שר ומלווה עצמו בגיטרה או בקלידי פסנתר הכנף הענקי, לפי הצורך, בעוד נגני התזמורת וחברי הלהקה מנגנים את הליווי המוזיקלי המעובד שמרים כל שיר ושיר לכדי יצירת ענק מתוזמרת ועשירה.

המופע כאמור מורכב משני אלבומיו הראשונים של כספי כיוצר ומבצע סולו –

הראשון "מתי כספי" שיצא בשנת 1974 ועטיפתו מעוטרת בתמונתו של כספי הצעיר לבוש במכנסי סן טרופז וחולצה עם תפרי פנסים אופנתיות. האלבום כולל עשרה שירים שנכתבו בידי משוררים שונים, מהמשובחים שבארסנל הישראלי, כולם הולחנו ובוצעו בפי כספי. לפחות חמישה מהם הפכו ללהיטים שגורים בפי כל. במהלך הקלטות השירים עבור האלבום ליהטט מתי כספי בכל כלי הנגינה והיה בעצם מולטי אינסטרומנטליסט בהקלטות, הדבר נבע משיקולי תקציב, כשבאותה עת לא היה קיים…

האלבום השני, "מתי כספי" גם הוא, מובדל מהראשון בכינוי המשנה "הפעמון" בשל הצילום המעטר את עטיפתו של לחצן פעמון ישן עם שמו של מתי כספי רשום עליו בכתב יד. אלבום זה שונה במעט מהראשון בכך שהסגנונות המעטרים את עשרת השירים הכלולים בו נוטים יותר לעולמות הבוסה נובה המתערסלת לצד הסמבה, מעין מסע חוצה אוקיאנוס עד ברזיל. הפעם רובו של האלבום מוקדש לשירים שכתב חברו הטוב והמנוח אהוד מנור. גם באלבום זה הפכו לפחות ממחצית שיריו ללהיטים אלמותיים השגורים בפי כל.

לרכישת כרטיסים

Next Post

הילה Hila (2023) - סרטה של מיכל בת אדם

הילה (ג'ייד דייכס ויקס), אמה החד הורית של נעמי (איילה פלג) בת ה-7, מגלה ששאול (יעקב זדה דניאל), אבי בתה, חזר לארץ עם משפחתו, אחרי שחיו בחו"ל במשך שבע שנים. שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי, והילה מנסה בכל דרך אפשרית לדבר איתו אבל הוא מתחמק ממנה. נעמי רוצה […]