"בשותף" – הופעה חשופה למשולש שווה צלעות

rikitarbut

היי קוראות וקוראים יקרים, ממליצה על מופע שהוא קצת שונה.. והוא מועלה במסגרת פסטיבל מנופים. ועכשיו קצת מידע על הפסטיבל ואחר כך על המופע "בשותף":

פסטיבל מנופים הוא אירוע האמנות העכשווית השנתי הגדול, הוותיק והמשפיע ביותר בירושלים. המיזם העצמאי, שזו שנתו ה־16, נפרש על פני חמישה ימים בחודש יולי (9-13.7.2024) ושותפים לו מעל ל־30 גלריות לאמנות עכשווית, מרכזי תרבות מהמובילים בארץ ומאות אמנים ויוצרים עצמאיים.

במהלך הפסטיבל יוצגו שלל אירועים ומופעים מיוחדים הנרקחים במיוחד עבורו בחללי הגלריות ויפגישו את הצופים עם תערוכות האמנות המוצגות בהן ועם מוזיקה מחול ופרפורמנס עכשוויים. פסטיבל מנופים, שהוקם על ידי האמניות הירושלמיות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין המנהלות אותו גם כיום, מתייחס דרך אמנות ממגוון תחומים למורכבות האנושית, הציבורית, ההיסטורית והעכשווית של ירושלים, והוא מתקיים באזורים שונים ובאתרי תצוגה ייחודיים ברחבי העיר ירושלים.

וקצת על המופע "בשותף": בתקופה שמאופיינת בהרבה תחושות בלבול. אחרי שמוסדות, מוסכמות ומבנים רבים התמוטטו על כולנו, נדמה כי יש  בנו צורך לשוב חזרה אל הבסיס. מה מקור הצורך האנושי במוזיקה? איך אפשר לחזור לחוות אותה באופן ראשוני וישיר יותר? כשנולדנו, הפקנו צלילים והאזנו להם. לא הייתה הפרדה בין האמן לקהל, כולנו יצרנו, ולשם אנחנו רוצים לחזור, גם אם לערב אחד. להיות ביחד. בשותף.

רות דולורס וייס, יהוא ירון ואלה רונן, שלושה כותבי שירים, מציעים מפגש שהוא יצור חדש – הכלאה בין הופעה, סדנה וחזרה פתוחה; הופעה חשופה. שבה כולם יושבים ביחד כאנשים, ללא הפרדה, ויוצרים מוזיקה ביחד. אם בשירה, באלמנט ריתמי, או בכל אופן אחר, האמנים יבצעו יחד איתכן ואיתכם שירים של שלושתם, וגם שירים שאוהבים במיוחד, תוך כדי תזכורת תמידית להשאיר מקום גם לשיחה, לרגש ולבלתי הצפוי. 
אלה רונן, שירה
רות דולורס וייס, פסנתר ושירה

לרכישת כרטיסים

Next Post

מתי כספי ותזמורת הקאמרטה

השירים המיתולוגיים של שני אלבומי המופת הראשונים מתי כספי חוזר אל שני האלבומים הראשונים שלו ומבצע את כל שיריהם, שנחשבים היום לנכס צאן ברזל של התרבות הישראלית. אחד אחד לפי סידרם באלבום!! כשהוא מלווה בתזמורת הקאמרטה הישראלית ונגניו במשכן אומנויות הבמה – האופרה הישראלית, אלו שעתיים נפלאות, של מוזיקת קאנון […]