פסטיבל עכו -2019

rikitarbut
14-17 לאוקטובר 2019


פסטיבל עכו תמיד מרגש אותי,התעוזה והאוטנטיות של יוצרים צעירים וותיקים בהשראת האוירה המיוחדת של העיר הזאת.בחופשת סוכות בין ה-14 ל-17 לאוקטובר.
סיפור צמיחתו של הפסטיבל:
״הרחק מהמולת הערים הגדולות, די בצנעה ובהססנות, החל תהליך ייחודי ומיוחד לעידוד היצירה המקורית התיאטרונית, אשר מעניקה לאמנים וליוצרים, לא רק במה מדהימה במקוריותה, אלא גם אולמות שופעי זיכרונות היסטוריים, המביאים את הצופים והמבקרים אל תוכה הקסום ואל נשמתה של היצירה.התהליך יוצא הדופן הזה, החל ביוזמתו של עודד קוטלר, שיחד עם יוסי פרוסט,יוסי פיטוסי וחיים שירן, הצליחו לשכנע את הגב' לאה פורת ז"ל, לקבוע את מקומו של הפסטיבל לתיאטרון ישראלי אחר – בעכו.40 שנים לא קלות עברו על הפסטיבל. עליות והצלחות בצד ירידות ובכל העת הארוכה הזו, נבחנו דרכים ורעיונות גם לחדש ולשפר וגם לנסות ולהגדיר, כל פעם מחדש, מהו אכן תיאטרון אחר?

העיסוק בייעוד ובמטרות, הביאו בסופו של דבר, גם לחיפוש ולמציאת דרכים חדשות, או יותר נכון, רוחות חדשניות בתיאטרון ולתיאטרון. רוחות חדשניות שבאו לידי ביטוי הן בקשר הבלתי אמצעי שבין היצירה למקום והן למגע הקרוב כל-כך שבין קהל חובבי התיאטרון, ליוצרים.

יחד חיפשו כולם אמירה חד-משמעית, או משאלה יוצאת דופן, שלא תמיד נמצאה לה פינה בתיאטרון הממסדי. 
החיפושים אחר אמירות חדשות הביאו להרחבת תחומי הפעילות של הפסטיבל אל סמטאות העיר העתיקה, אל החצרות ואל האבנים בנות אלפי השנים, המקשטות את דפי ההיסטוריה של העולם העתיק, ארץ ישראל ועכו.

ריקי שחם riki shaham

ייחודה של עכו, כמובן, באוצרותיה הטבעיים, בהיסטוריה המבצבצת מכל פינה ומכל אבן. אך הייחוד מתבטא גם במרקם האנושי המיוחד שבה. יהודים וערבים, עולים חדשים וותיקים, אלפי תיירים מן הארץ ומחו"ל – כל אלה, יחד עם ריחותיה, תבליניה, מאכליה המיוחדים ועקרון הכנסת האורחים המסורתית, תרמו לעיר בכלל ולפסטיבל עכו בפרט, את קשת הצבעים המרהיבה של חגיגת התיאטרון הגדולה בישראל.״
לרכישת כרטיסים>>
תהנו מתאטרון אמיתי בערבי הסתיו של עכו.
שלכם, ריקי שחם.

Next Post

אישה במלחמה | WOMAN AT WAR

כשעולות כתוביות הסרט, על רקע קולות מקהלת הנשים והתזמורת הניידת ,נשארת הנשמה מלאה בגודש של רגשות… אומץ ליבה של האישה המיוחדת, לוחמת הצדק למען הכדור שלנו המסכנת את כל חייה למען מטרה נעלה משאיר את הצופים חסרי נשימה .״סרטו החדש של בנדיקט ארלינגסון ("על סוסים ואנשים") זכה בפרס התסריט במסגרת […]