מיזם "העברים" / המוחרם

rikitarbut

שלום קוראות וקוראים יקרים,

אני מליצה על סרט, שהוקרן בפסטיבל הקולנוע היהודי 2022 (וגם בכאן 11 ב19/4). הוא ה-17 במספר מתוך מיזם "העברים"-  המוחרם: שש תחנות להבנת החרם על ברוך שפינוזה.

זהו מיזם ליצירת סרטי תעודה ביוגרפיים על משוררים וסופרים בולטים בתרבות העברית והיהודית. הבמאי יאיר קדר יזם את הפרויקט לפני כ-15 שנים, והוא כולל 17 סרטים תיעודיים, שנוצרו על ידי במאים ויוצרי קולנוע.

המוחרם: החרם שהוטל על ברוך שפינוזה, הפילוסוף היהודי־הולנדי ששינה את המחשבה המודרנית, נתפס כאירוע מכונן ומסתורי בסיפור חייו של ההוגה הנודע. בסרט יוצא הבמאי דוד אופק למסע בין־יבשתי, ובמהלכו מצביע על שש סיבות שונות לחרם. בין אמסטרדם להאג, ניו־יורק, ירושלים ותל־אביב, הוא מגלה תגליות מפתיעות ומשרטט קווים לדמותו של האיש שרעיונותיו המהפכניים, הרוחניים והרדיקליים ממשיכים לעורר שיח וסקרנות עד ימינו.

הנה הקישור דרכו תוכלו לצפות : (זה גם נמצא באתר של כאן 11) https://youtu.be/y9uUBxdWO7E

והנה עוד קישור לצפייה בעברים: https://bit.ly/3mAI5En

Next Post

מיומנה עם מופע חדש בשם "זרמים"

המופע ״זרמים״ הוא פרוש בימתי תנועתי של שתי צורות אנרגיה, בין אנרגיה מתפרצת לאסתטיקה של תנועה קבוצתית. מקור ההשראה למופע הוא מלחמת הזרמים ההיסטורית בין אדיסון לטסלה, שתי הגישות מתורגמות במופע למוסיקה, קצב, אנרגיה, תנועה, דיאלוג בין היחיד לקבוצה, ווידאו-ארט. להזמנת כרטיסים: https://katzr.net/daf213